Reģistratūras tālr.:

67-800-750, 67-800-751

Reģistratūras tālr.:

67-800-750

67-800-751

Mobilais tālr.:

20-011-289

Rehabilitācijas tālr.:

27-044-808

Aktualitātes

Aicinām Rīgas iedzīvotājus pieteikties bezmaksas smēķēšanas atmešanas nodarbībām

16.07.2018


Aicinām Rīgas pieaugušos iedzīvotājus, kuri vēlas atmest smēķēšanu, pieteikties smēķēšanas atmešanas grupā*. Nodarbības būs bez maksas un notiks no 15. augusta līdz 26.septembrim, Ģertrūdes iela 33/35, 6.stāvs 605. kabinets, Rīgā.

Pirmā – informatīvā smēķēšanas atmešanas atbalsta grupas nodarbība notiks trešdien, 15.augustā no plkst. 17.00 – 18.30. Tās laikā būs iespēja iepazīties ar grupas vadītāju, kvalificētu psiholoģi Laumu Tīsu, kā arī uzzināt vairāk par turpmākām nodarbībām. Pārējās 6 atbalsta grupas nodarbības plānotas vienu reizi nedēļā, trešdienās, sākot no 22.augusta, no plkst. 17.00 – 18.30, turpat, Ģertrūdes ielā 33/35, Rīgā.

Uz nodarbībām aicinām ikvienu pilngadīgu, smēķējošu Rīgas, kurš vēlas atmest smēķēšanu vai ir saņēmis veselības aprūpes speciālista rekomendācijas pārtraukt smēķēšanu un ir motivēts to darīt.

Aicinām pieteikties gan tos, kuri pirmo reizi domā par smēķēšanas atmešanu, gan arī tos, kuri jau kādreiz mēģinājuši atmest, bet nav izdevies. Nodarbību laikā speciālista vadībā būs iespēja saņemt palīdzību un atmest smēķēšanu, kā arī apgūt jaunas iemaņas, kā veiksmīgi pārvarēt vēlmi atsākt smēķēšanu pēc atbalsta grupas nodarbību noslēguma.

PIETEIKŠANĀS. Aicinām pieteikties, izmantojot interneta vietni www.nesmekesu.lv vai sūtīt pieteikumus uz e-pasta adresi atbalsts.atmesanai@gmail.com, e-pastā norādot sekojošu informāciju – “Vārds, uzvārds, tālr. numurs, – Rīgas grupa”. Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar organizatoriem, zvanot uz tālruņa numuru - 26180109.

Vairāk informācijas: ESparveselibu.lv, nesmekesu.lv

* Atbalsta grupa notiek Veselības ministrijas projekta “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” ietvaros. Līdz 2019. gada martam visā Latvijā notiks 50 smēķēšanas atmešanas atbalsta grupu nodarbības.

Pilotprojekts smēķēšanas atmešanai norisinās LR Veselības ministrijas ESF projekta “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” (identifikācijas Nr.9.2.4.1/16/I/001) ietvaros. Pilotprojektu realizē personu apvienība “Atkarības speciālistu apvienība”.

Dzīvības koks

11.07.2018


Pirmo reizi Latvijā psihosociālās rehabilitācijas programmas onkoloģiskajiem pacientiem un viņu tuviniekiem kļūst specializētas

Psihosociālā rehabilitācija onkoloģiskajiem pacientiem un viņu tuviniekiem kļūst specializētas pēc diagnožu grupām un pirmo reizi būs programmas pēc onkohematoloģijas, sievietēm pēc krūts vēža un ginekoloģiskiem audzējiem, cilvēkiem pēc gremošanas orgānu onkoloģiskām slimībām, programma pēc elpošanas orgānu, sejas, kakla audzējiem u.c. Specializācijas mērķis ir pēc iespējas precīzāk un pilnvērtīgāk palīdzēt pārvarēt slimības sekas, nodrošinot atbilstošu speciālistu piesaisti, kā arī savstarpējo atbalstu no cilvēkiem ar līdzīgu pieredzi.

Kā norāda „Dzīvības koks” valdes priekšsēdētāja Gunita Berķe, psihosociālās rehabilitācijas galvenais mērķis ir palīdzēt nostiprināt apziņu, ka dzīve PĒC vēža turpinās! Jā, iespējams, tā vairs nav tāda kā agrāk, jo mainās vērtības, prioritātes, arī dzīves uztvere, taču tā ir dzīve, kas jādzīvo pēc iespējas kvalitatīvāk, pilnvērtīgāk, domājot par sevi un apkārtējiem. Lai pieteiktos kādai no programmām ir jāaizpilda pieteikuma anketa, kas atrodama biedrības mājas lapā www.dzivibaskoks.lv, https://anketa.dzivibaskoks.lv/.

Kopš 2018.gada psihosociālā rehabilitācija cilvēkiem pēc onkoloģiskas slimības ir valsts apmaksāts pakalpojums. To var saņemt ikviens, kurš vēlas tikties ar līdzīgi domājošiem, saņemt speciālista padomus, kā dzīvot, kā arī ir gatavs strādāt pats ar sevi, lai pēc iespējas ātrāk tiktu pāri vēža radītajam šokam.  Psihosociālās rehabilitācijas programma „Spēka avots” ir sešu dienu programma, kuras laikā notiek psihoterapijas un mākslas terapijas nodarbības, speciālistu lekcijas par dažādiem jautājumiem, kā dzīvot pēc vēža, kā arī fizisko aktivitāšu nodarbības. Šogad, kā valsts apmaksātu pakalpojumu, jau saņēmuši gandrīz 100 cilvēku, taču pavisam kopā, kopš 2009.gada, kad „Dzīvības koks” uzsāka šo programmu īstenošanu, rehabilitācijas programmās piedalījušies jau vairāk kā 1000 cilvēku.

Lūk, dažas atziņas no psihosociālās rehabilitācijas programmu dalībnieku anketām, atbildot uz jautājumu, ko šī programma devusi: „ Pašapziņu”, „Es neesmu viena, visas lietas ir jāizrunā”, „Draudzību, atbalstu, informāciju, zināmā mērā arī psihoemocionālo līdzsvaru”, „Iedrošināšanos par TO runāt”, „Mēs visi esam ļoti stipri, tikai man pašai jānotic, ka es to varu”, „Esmu uz pareiza ceļa un savstarpējai enerģijas apmaiņai ir milzīgs spēks”, „Vēzis, tas vēl nav dzīves gals”.

Psihosociālās rehabilitācijas programmas:

15.-21.07.        Hroniska mieloleikoze

22.-28.07.        Hodžkina, nehodžkina limfoma

29.-04.08.        Programma dažāda vecuma cilvēkiem pēc onkoloģiskas slimības

05.-11.08.        Bērni ar onkoloģiskām slimībām kopā ar vecākiem

12.-18.08.        Krūts un ginekoonkoloģiskās slimības sievietēm visiem vecumiem

19.-25.08.        Pāru programma, cilvēks pēc onkoloģiskās slimības ar tuvinieku

26.-1.09.          Krūts un ginekoonkoloģiskās slimības sievietēm visiem vecumiem

02.-08.09.        Gremošanas orgānu sistēmas onkoloģiskās saslimšanas visiem vecumiem

09.-15.09.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības

16.-22.09.        Ādas vēzis un melanoma līdz 50

23.-29.09.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības (kr.v)

30.-06.10.        Elpošanas orgānu, sejas, kakla audzēji visiem vecumiem

07.-13.10.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības

14.-20.10.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības

21.-27.10.        Onkohematoloģija

28.-03.11.        Onkohematoloģija

04.-10.11.        Ādas vēzis un melanoma visiem vecumiem

25.-01.12.        Krūts un ginekoonkoloģiskās slimības sievietēm visiem vecumiem

02.-08.12.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības (kr.v.)

09.-15.12.        Programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības

Onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība „Dzīvības koks” dibināta 2004. gadā, un tā ir vadošā nevalstiskā organizācija Latvijā, kas apvieno onkoloģiskos pacientus un viņu tuviniekus. Biedrības mērķis ir aizstāvēt pacientu intereses nacionālā un starptautiskā līmenī, lai arī Latvijas pacientiem būtu iespēja saņemt kvalitatīvāku veselības aprūpi. Viena no biedrības darbības prioritātēm ir psihosociālās rehabilitācijas programmas onkoloģiskajiem pacientiem „Spēka avots” ieviešana un pieejamības nodrošināšana. Kopš 2013. gada „Dzīvības koks” aktivitātes organizē arī Latvijas reģionos – Aizkrauklē, Daugavpilī, Liepājā. „Dzīvības koks” ir Eiropas līmeņa organizāciju „Europa Donna”, „European Cancer Patient Coalition”, „European Network of Gynaecological Cancer Advocacy Groups”, “Myeloma Patients Europa” un Eiropas Plaušu vēža pacientu interešu aizstāvības grupas biedrs. Biedrībai „Dzīvības koks” kopš 2005. gada piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss.

Kontaktinformācijai:

Ieva Lūkina

„Dzīvības koks” projektu vadītāja, Tel. 67625339, E-pasts: dzivibaskoks@dzivibaskoks.lv

Smēķēšanas atmešanas nodarbības

22.06.2018


nodarbibas maminam

Kā iegādāties e-receptes zāles?

26.03.2018


Kas jādara, lai iegādātos e-recepšu medikamentus sev vai citam cilvēkam, piemēram, bērnam vai vecāka gadagājuma cilvēkam? Nacionālais veselības dienests apkopojis svarīgāko informāciju, kas jāņem vērā, aptiekā iegādājoties e-recepšu medikamentus.

Iegādājoties zāles sev, uzrādi personas apliecinošu dokumentu

Lai iegādātos sev izrakstītas e-receptes zāles, atceries, ka farmaceitam nepieciešams uzrādīt tikai savu personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID). Zāles aptiekā nav iespējams saņemt, uzrādot pensionāra vai autovadītāja apliecību.

Iegādājoties zāles savam bērnam, nosauc bērna vārdu un uzvārdu

Nepilngadīga bērna (līdz 18 gadu vecumam) E-veselības lietotāja profils ir piesaistīts vecāku vai aizbildņu profiliem, tādējādi farmaceits E-veselības portālā var redzēt visas e-receptes, kas izrakstītas un vēl nav izsniegtas vecākam/aizbildnim vai bērnam. Tāpēc, lai iegādātos zāles savam nepilngadīgajam bērnam, vecākam vai aizbildnim aptiekā jāuzrāda tikai savs personu apliecinošs dokuments un jānosauc bērna vārds un uzvārds.

Ja iegādāsies zāles citam cilvēkam, noskaidro e-receptes ID numuru

Lai varētu iegādāties e-recepšu medikamentus, kas ir izrakstīti citam cilvēkam (piemēram, kaimiņam, vecmāmiņai vai citam ģimenes loceklim), pirmkārt, aptiekā jāuzrāda e-receptes ID numurs (tas ir pieejams ārstam un pacientam un var būt izdrukāts no E-veselības portāla, to var uzrādīt kā attēlu telefonā vai citā ērtā veidā). Otrkārt, jānosauc pacienta vārds, uzvārds un, treškārt, jāuzrāda savs personu apliecinošs dokuments, lai farmaceits sistēmā varētu atzīmēt zāļu saņēmēju. Atceries, ka aptiekā nav nepieciešams nosaukt cita cilvēka personas kodu vai uzrādīt cita cilvēka dokumentu!

Vari lūgt ārstam e-receptē atzīmēt, ka zāles iegādāsies tikai pats vai konkrēta persona

Ja iedzīvotājs jau ārsta vizītes laikā zina personu vai personas, kuras iegādāsies viņam izrakstītos medikamentus, pacients var lūgt ārstam šo informāciju norādīt e-receptē tās izrakstīšanas brīdī, tādējādi konkrētos medikamentus pacientam varēs iegādāties tikai šīs norādītās personas. Tāpat pacients var ārstam e-receptes izrakstīšanas laikā lūgt atzīmēt, ka zāles nevarēs izņemt neviens cits kā tikai pats, piemēram, gadījumos, kad izrakstītas zāles sensitīvas slimības profilaksei vai ārstēšanai un pacients nevēlas, lai šī informācija būtu pieejama citiem.

Deleģē citu cilvēku e-recepšu zāļu iegādei, ja zini, ka šis cilvēks zāles Tavā vietā iegādāsies regulāri

Ja pacienta vietā e-receptes zāles regulāri iegādājas cits cilvēks, pacientam ir iespēja E-veselības portālā viņu deleģēt piekļūt savā E-veselības profilā esošajiem medicīniskajiem datiem, tostarp apskatīt un pacienta vietā aptiekā iegādāties ārsta izrakstītās e-receptes zāles, neuzrādot e-receptes ID numuru. Aptiekā tādējādi būs jāuzrāda tikai savs personu apliecinošs dokuments un jānosauc pacienta vārds, uzvārds. Deleģējumu E-veselības portālā iespējams uzlikt uz noteiktu laika periodu, kā arī to var mainīt vai atcelt.

Vienlaikus deleģētais cilvēks varēs apskatīt atvērtās vai noslēgtās e-darbnespējas lapas, kā arī apskatīt informāciju par pacienta veselības pamatdatiem (diagnozes, alerģijas, brīdinājumi, lietotie medikamenti un medicīniskās ierīces u.c.).

Deleģēt citu cilvēku savu medicīnisko datu piekļuvei ir iespējams, autorizējoties E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv, sadaļā “Tiesību deleģējumi”. 

Ja ārstniecības persona iedzīvotāja profilā  būs aizpildījusi informāciju par pacienta veselības pamatdatiem, iedzīvotājs varēs noteikt pilnīgu vai daļēju piekļuvi vai arī liegumu atsevišķiem E-veselības sistēmā pieejamajiem veselības pamatdatiem (piemēram, diagnozēm).

Apskati informāciju par savām e-receptēm!

Lai apskatītu informāciju par sev izrakstītajām e-receptēm, nepieciešams autorizēties E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv, kur savā E-veselības profilā, sadaļā “Receptes”, būs redzams izrakstītā medikamenta nosaukums, deva, receptes izrakstīšanas datums un arī derīguma termiņš.

Nacionālais veselības dienests atgādina, ka elektroniski obligāti izrakstāmas ir tikai valsts kompensējamo medikamentu receptes. Pēc 2018. gada 1. janvāra uz papīra recepšu veidlapām turpina izrakstīt: individuāli kompensējamās zāles; M saraksta zāles; medicīniskās ierīces; ja zāļu iegādi pacientam kompensē apdrošināšanas sabiedrība; ja pacients izmantos recepti kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm, Islandē, Norvēģijā, Lihtenšteinā vai Šveicē; ja zāles izraksta personai, kura nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā; ja e-receptes izrakstīšana E-veselības sistēmā nav iespējama tehnisku iemeslu dēļ.

Šīs un citas atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par E-veselības pakalpojumiem ir pieejamas E-veselības portāla sadaļā “Biežāk uzdotie jautājumi”. 

Gripas epidēmijas laikā saslimušajam jāpaliek mājās un jāsazinās ar savu ģimenes ārstu

08.02.2018


Ņemot vērā iedzīvotāju pastiprinātu vēršanos Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā saistībā ar augšējo elpceļu vīrusu saslimšanām, kas norit bez sarežģījumiem (paaugstināta ķermeņa temperatūra, klepus, galvassāpes), atgādinām, ka dienesta funkcija nav nodrošināt medicīnisku palīdzību šādās situācijās. Gripas un citu akūtu respiratoru vīrusu saslimšanas gadījumā pacientam jāpaliek mājās un jau pirmajā saslimšanas dienā jāsazinās ar savu ģimenes ārstu, lai uzsāktu ārstēšanos.

NMP dienesta direktore Liene Cipule uzsver: “Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāde neveic ārstēšanu gripas vai saaukstēšanās gadījumā. Mūsu uzdevums ir sniegt palīdzību veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās. Lielā daļā izsaukumu pacientiem ir bijusi vajadzīga ģimenes ārsta konsultācija. Akūtas augšējo elpceļu vīrusu saslimšanas, tajā skaitā gripa, 97% gadījumu ir ārstējamas ambulatori mājas apstākļos ģimenes ārsta uzraudzībā. Ārstēšanās ir jāuzsāk savlaicīgi, lai izvairītos no komplikācijām, kas var būt bīstamas veselībai un dzīvībai”.

Lai mazinātu komplikāciju risku un nepieciešamību ārstēties slimnīcā, nekavējoties telefoniski jāsazinās ar ģimenes ārstu, tiklīdz parādās slimības simptomi. Ar ārstu jāpārrunā turpmākā ārstēšanās un mājas aptieciņas saturs. Tāpat jau laikus jāparūpējas, lai mājās būtu ziemas vīrusu sezonai nepieciešamie medikamenti arī situācijām, ja saslimšanas simptomi sākas vēlu vakarā vai nakts stundās. 

Atgādinām, ka gripas epidēmijas laikā valsts apmaksā ģimenes ārsta mājas vizīti pie gripas slimnieka un pacienta iemaksa ir 2,85 eiro. Ja pacients vēršas NMP dienestā situācijās, kad nav apdraudēta veselība vai dzīvība, tad dienestam ir tiesības izsaukumā nenosūtīt neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi vai par šādu izsaukumu pacientam jāmaksā 40,14 eiro*. 

Vakaros un brīvdienās, kad ģimenes ārsts nestrādā, akūtas saslimšanas gadījumā palīdzību sniedz dežūrārsti (t.sk. izraksta medikamentu receptes, var lemt par mājas vizīti).  Savukārt nakts stundās mediķa padomu var saņemt, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001 (darbdienās no plkst.17.00-8.00, svētkos un brīvdienās visu diennakti).

Noskaidrot sev tuvākos dežūrārstus un veselības aprūpes iestādes var Nacionālā veselības dienesta mājaslapā: http://www.vmnvd.gov.lv/lv/kur-sanemt-medicinisko-palidzibu.

Aicinām iedzīvotājus gripas epidēmijas laikā būt atbildīgiem par savu veselību un sazināties ar ģimenes ārstu jau saslimšanas pirmajā dienā, lai laikus uzsāktu ārstēšanu un mazinātu riskus savai veselībai!

*saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem nr. 746 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis”

 

Informāciju sagatavoja:

Ilze Bukša

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta

Komunikācijas nodaļas vadītāja

Tālr.: 67337008, 29411499

prese@nmpd.gov.lv

Twitter: @NMPdienests

Elektroniskās darbnespējas lapas un kompensējamo zāļu receptes

02.01.2018


No janvāra darbnespējas lapas un kompensējamo zāļu receptes izrakstīs tikai elektroniski

  No 2018. gada 1. janvāra Latvijā tiek uzsākta obligāta valsts E-veselības sistēmas lietošana. Tā paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.*

  E-darbnespējas lapas tiek atvērtas, pagarinātas un noslēgtas E-veselības sistēmā. Informāciju par noslēgto e-darbnespējas lapu darba devējs nākamajā dienā redz savā Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) profilā. Arī iesniegumu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA) par E-veselībā noslēgto B darbnespējas lapu iedzīvotājs var iesniegt elektroniski, izmantojot VSAA e-pakalpojumu.

  Lai iegādātos e-receptes zāles, aptiekā jāuzrāda sava personas apliecība (eID) vai pase (iegādājoties zāles savam nepilngadīgajam bērnam, papildus jānosauc bērna vārds un uzvārds).

  Savukārt, lai iegādātos citam cilvēkam izrakstītas e-receptes zāles – piemēram, radiniekam vai kaimiņam –  aptiekā jāuzrāda e-receptes ID numurs, kurš ir pieejams gan ārstam, gan pacientam (var būt izdrukāts no E-veselības sistēmas, kā attēls telefonā u.c.), jānosauc pacienta vārds, uzvārds un jāuzrāda savs personas apliecinošs dokuments.

  Iedzīvotājs var arī deleģēt E-veselības portālā citu cilvēku savu e-recepšu zāļu iegādei. Tādā gadījumā deleģētajam cilvēkam (pircējam) aptiekā jāuzrāda tikai savs personas apliecinošs dokuments un jānosauc pacienta vārds, uzvārds.

  Svarīgi, ka līdz 2018. gada 1. janvārim papīra formā izrakstītās kompensējamo zāļu receptes varēs izmantot līdz to derīguma termiņa beigām – tās aptiekā elektronizēs farmaceits. Papīra formā atvērtu darbnespējas lapu E-veselībā elektronizēs ārstniecības persona, kura to noslēgs.

  Ja e-recepti nav iespējams izrakstīt tehnisku iemeslu dēļ (piemēram, interneta vai elektrības traucējumu gadījumā), ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Savukārt, ja minētajā gadījumā nevar atvērt e-darbnespējas lapu, ārsts veic par to atzīmi pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.

  Saņemot e-darbnespējas lapu vai e-recepti, to var apskatīt, autorizējoties E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv. Iedzīvotājiem E-veselības portālā ir pieejama tikai tā medicīniskā informācija, kuru sistēmā ir ievadījušas ārstniecības personas.

  Jautājumu gadījumā par e-darbnespējas lapas, e-receptes vai citu E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos, iedzīvotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam pa tālruni 67 803 300 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).

  Ārstniecības iestādēs un aptiekās, kurās lieto E-veselības sistēmu, ir izvietotas atpazīšanas uzlīmes "šeit lieto E-veselību". Informācija par šīm ārstniecības iestādēm ir pieejama arī E-veselības portāla interaktīvajā kartē.

  * Pēc 2018. gada 1. janvāra uz papīra recepšu veidlapām turpinās izrakstīt: individuāli kompensējamās zāles, M saraksta zāles un medicīniskās ierīces; ja zāļu iegādi pacientam kompensē apdrošināšanas sabiedrība; ja pacients izmantos recepti kādā no ES dalībvalstīm, Islandē, Norvēģijā, Lihtenšteinā vai Šveicē; personai, kura nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā; ja e-receptes izrakstīšana E-veselības sistēmā nav iespējama tehnisku iemeslu dēļ.

Informāciju sagatavoja:   
Evija Štālberga,
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Tālr.: 67045007, 28383970                                                                  

FMS terapija

07.11.2017


Funkcionālās Magnētiskās Stimulācijas (FMS) terapija

   Latvijā pavisam nesen kļuvusi pieejama jauna terapijas metode – funkcionālā magnētiskā stimulācija, kas sniedz labu efektu dažādu veselības problēmu, tostarp visai izplatītās urīna nesaturēšanas gadījumos. Viena no lielām šīs terapijas priekšrocībām ir muskuļu stimulācijas iespēja bez tieša kontakta ar ādu.
   Šo terapiju izmanto arī sportistiem pēc traumām, pacientiem pēc operācijām brūču dzīšanas paātrināšanai, sāpju mazināšanai, muskuļu un nervu atrofijas mazināšanai un profilaksei, muskuļu spazmu novēršanai, artrītu terapijā, seksuālās veselības uzlabošanai un vēl daudzos citos gadījumos.

Pakalpojums būs pieejams no 20. novembra
Pieteikšanās: 3.stāvs 8.kab

Vairāk informācijas

Vingrošana grūtniecēm

28.08.2017


Ārstnieciskā vingrošana grūtniecēm

Salaspils veselības centra 70.kabinetā (pagrabstāva zāle)

Trešdienās  17:40

Vada sertificēta fizioterapeite Lāsma Igovena, mob. 23 77 31 32

  • Cena par vienu nodarbību 6 €, abonaments 10 nodarbībām 45 €

  • Uz nodarbību līdzi jāņem ārsta atļauja vai nosūtījums uz vingrošanu.

  • Vingrošana notiek ērtā apģērbā un zeķītēs

    Iepriekš piezvanot, būsiet gaidītas pievienoties grupai jebkurā trešdienā.

Par valsts apmaksātiem pakalpojumiem ģimenes ārsta praksē nevar prasīt papildu samaksu

20.07.2017


Atsaucoties uz Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas sniegto informāciju medijiem, Nacionālais veselības dienests (NVD) vērš uzmanību, ka ģimenes ārstu prakses nevar sniegt pacientiem valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus kā maksas pakalpojumus. Turklāt ģimenes ārstu protesta laikā valsts apmaksātos pakalpojumus iedzīvotāji nepieciešamības gadījumā var saņemt arī pie dežūrārstiem.

Iepriekš minēto kārtību nosaka līgums, kuru ģimenes ārstu prakses noslēdz ar NVD, un atbilstoši kuram prakse saņem valsts finansējumu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai. Līdz ar to šos pakalpojumus praksē nevar piedāvāt un sniegt kā maksas pakalpojumus.

Arī iedzīvotāji ir informējuši NVD un Veselības inspekciju par to, ka protesta akcijas laikā ģimenes ārstu praksēs tiek piedāvāti maksas pakalpojumi, turklāt to cenas ir atšķirīgas. Pārbaudot saņemto informāciju, secināts, ka daudzās ģimenes ārstu praksēs tiek piedāvāti maksas pakalpojumi, turklāt nav izveidots un publiski pieejams maksas pakalpojumu cenrādis, lai pacients varētu pārliecināties par pieprasītā maksājuma pamatotību. Pārbaužu rezultātā arīdzan secināts, ka protesta laikā ģimenes ārstu prakses mēdz būt slēgtas vai protestā piedalās arī prakses māsa vai ārsta palīgs.

Ja valsts apmaksāts pakalpojums ģimenes ārsta praksē tiek sniegts par maksu, pacientam ir tiesības vērsties Veselības inspekcijā ar iesniegumu un maksājumu apliecinošu dokumentu. Veselības inspekcija izskatīs konkrēto gadījumu un izvērtēs, vai ārstniecības iestādei ir jāatgriež pacientam veiktā maksājuma summa.

Iepriekš minētais attiecas arī profilaktisko pārbaužu veikšanu – valsts apmaksā ģimenes ārstu praksēm noteiktu profilaktisko pārbaužu veikšanu, tajā skaitā ikgadējo zarnu vēža skrīninga nodrošināšanu pacientiem vecumā no 50 līdz 74 gadiem. Līdz ar to šādus pakalpojumus nevar sniegt par maksu.

NVD atgādina, ka par valsts apmaksātu ģimenes ārsta apmeklējumu ir jāveic pacienta iemaksa 1,42 eiro apmērā*. Par šī maksājuma veikšanu ir jāsaņem čeks vai stingrās uzskaites kvīts.

Jāatzīmē, ka lielākā pacientu plūsma ģimenes ārstu protesta laikā veidojas pie dežūrārstiem ambulatorajos veselības centros – 65 % – savukārt slimnīcu uzņemšanas nodaļās vēršas vien 35 % gadījumos, kuros nepieciešama medicīniskā palīdzība ģimenes ārsta kompetences ietvaros. Protesta laikā šajās ārstniecības iestādēs vērsušies vidēji 307 pacienti dienā, līdz ar to daudzas ārstniecības iestādes nodrošināja pakalpojumu sniegšanu ikdienas režīmā.

Vienlaikus NVD atgādina par medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējām protesta laikā. Rīgā un citās lielākajās Latvijas pilsētās valsts apmaksātu medicīnisko palīdzību primāri var saņemt pie dežūrārstiem. Akūtos gadījumos medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem sniedz steidzamās medicīniskās palīdzības punktos (ārpus Rīgas) un slimnīcu uzņemšanas nodaļās. Dzīvībai kritiskos gadījumos jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam – 113.

* Pacienta iemaksas neveic no pacienta iemaksām atbrīvotās iedzīvotāju grupas. Piemēram, bērni līdz 18 gadiem, I grupas invalīdi, trūcīgās personas (uzrādot atbilstošu izziņu) u.c. iedzīvotāju grupas.

 

Informāciju sagatavoja:

Evija Štālberga,

Nacionālā veselības dienesta

Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

Tālr.: 67045007, 28383970

Ieteikumi iedzīvotājiem pirms gaidāmās ģimenes ārstu protesta akcijas

29.06.2017


Ieteikumi iedzīvotājiem pirms gaidāmās ģimenes ārstu protesta akcijas

Ņemot vērā Latvijas ģimenes ārstu asociācijas pieteikto protesta akciju no šā gada 3. jūlija plkst. 12:00, Nacionālais veselības dienests (NVD) sniedz ieteikumus iedzīvotājiem situācijai, kad ģimenes ārsta praksē netiek nodrošinātas ārsta konsultācijas.  

Pacienti ar hroniskām slimībām tiek aicināti pārskatīt viņu rīcībā esošos medikamentus un nepieciešamības gadījumā jau šonedēļ vērsties pie savas ģimenes ārsta, lai saņemtu medikamentu receptes, ja to iegādei tādas ir nepieciešamas. Vienlaikus hronisko slimību pacienti, kuriem nepieciešama regulāra medikamentu lietošana, tiek aicināti pārrunāt ar ģimenes ārstu iespēju saņemt recepti medikamentu daudzumam, kas ir paredzēts līdz trīs mēnešus ilgam ārstēšanas kursam, kā to paredz normatīvie akti.*

Arī gadījumā, ja jau šobrīd ir zināms, ka būs nepieciešams pagarināt vai noslēgt darbnespējas lapu, ieteicams vērsties pie ģimenes ārsta līdz 3. jūlija plkst. 12:00. Tas attiecas arī uz pacientiem, kuriem tuvākajā laikā var būt nepieciešama izziņa par veselības stāvokli (piemēram, par bērna veselības stāvokli dalībai vasaras nometnē).

Vienlaikus iedzīvotājiem ir tiesības vērsties ģimenes ārsta praksē un lūgt izrakstu no savas pacienta ambulatorās medicīniskās kartes, kas ietver informāciju par pacienta slimību diagnozēm, alerģijām, lietotajiem medikamentiem un citu informāciju par pacienta veselības stāvokli un ārstēšanu. Izraksta uzrādīšana sniegs būtisku informāciju dežūrārstam vai citam speciālistam, pie kura pacients vērsīsies laikā, kad ģimenes ārsts nebūs pieejams. Izrakstu, norakstu un kopiju izsniegšana praksei jānodrošina triju darbdienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas.

 

Iedzīvotāji tiek arīdzan aicināti sazināties ar sava ģimenes ārsta praksi, lai noskaidrotu, vai ģimenes ārsts sniegs valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus pēc 3. jūlija plkst. 12:00.

NVD vērš uzmanību, ka arī laikā, kad nebūs pieejamas ģimenes ārstu konsultācijas, iedzīvotājiem tiks nodrošinātas daudzveidīgas medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējas – dežūrārstu un pediatru, feldšerpunktu, steidzamās medicīniskās palīdzības punktu (traumpunktu), uzņemšanas nodaļu u.c. sniegtie pakalpojumi.

Detalizēta informācija par to, kur vērsties, ja nepieciešama medikamenta recepte, darbnespējas lapa, medicīniskā vai cita palīdzība, bet ģimenes ārsts nav pieejams, drīzumā būs pieejama NVD mājaslapā www.vmnvd.gov.lv un NVD profilos sociālajos tīklos Twitter un Facebook.                                                         

* Atbilstoši 2005. gada 8. marta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 175 ”Recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas un uzglabāšanas noteikumi”.

Informāciju sagatavoja:                                                                         

Agnese Jasenoviča

Nacionālā veselības dienesta

Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece

Tālr.: 67043787

Iedzīvotājus aicina veikt bezmaksas profilaktiskās veselības pārbaudes

24.05.2017


Nacionālais veselības dienests atgādina, ka iedzīvotājiem no valsts budžeta līdzekļiem tiek apmaksātas noteiktas profilaktiskās veselības pārbaudes un vakcinācija, kas sniedz iespēju uzraudzīt savu veselību, savlaicīgi pamanīt izmaiņas veselības stāvoklī un pasargāt sevi no saslimšanām. Vairāk informācijas šeit.

Transportēšanas pakalpojumi

25.04.2017


Salaspils veselības centrs piedāvā transportēšanas pakalpojumus.

Minimālā summa izbraukumam: 12.00 EUR.
►Pašlaik pakalpojums pieejams tikai sēdošiem klientiem

Cena par 1km: 0.50 EUR;
Cena par gaidīšanu: 5.00 EUR/ stundā;
Pavadoņa pakalpojums: 2.50 EUR/ stundā;
Cilvēka nešana līdz 80kg: 3.00 EUR (par stāvu)
Cilvēka nešana virs 80kg: 5.00 EUR (par stāvu)

Pieteikties reģistratūrā vai zvanot: 20011289; 20008038

Vairāk informācijas un fiksētās cenas šeit, kā arī sadaļā Cenrādis.

Optiskais koherences tomogrāfs

15.12.2016


SIA “Salaspils veselības centrs” 2016.g. decembrī Optiskās koherences tomogrāfu (OCT) oftalmoloģisku pacientu izmeklēšanai.

OCT izmanto diagnozes noteikšanā vai precizēšanā, slimības dinamikas un ārstēšanas efektivitātes izvērtēšanā. Izmeklējuma rezultātā iegūst tūlītēju tīklenes, redzes nerva, radzenes, priekšējās kameras kakta audu šķērsgriezuma analīzi ar augstu izšķirtspēju, kā arī tiek veikta tīklenes foto dokumentēšana. Oftalmologs izvērtē tīklenes virsmas īpatnības, struktūru, nervu šķiedru slāņa biezumu, veic redzes nerva strukturālu analīzi.

 Izmeklējums ir ātrs, nesāpīgs, bez kontakta ar acs virsmu, drošs veselībai, neatsverams agrīnas glaukomas un diabētiskas retinopātijas (tīklenes un tās asinsvadu izmaiņas) vai makulopātijas (tūska, asins izplūdums tīklenes centrālā daļā) diagnostikā.

Iespēja savlaicīgi un precīzi, kā arī mūsdienām atbilstoši uzstādīt diagnozi oftalmoloģijā bieži vien nozīmē redzes invaliditātes novēršanu, izvēloties piemērotāko ārstēšanas vai profilakses veidu.

 

Topošo māmiņu un jauno vecāku skola

14.09.2016


Vairāk informācijas šeit.
Nodarbības maksa: 1 eiro

Drošības festivāls "Droši uz skolu"

08.08.2016


Vairāk informācijas šeit.

Esiet laipni gaidīti jaunajā sāls istabā!

12.05.2015


Sāls terapija jeb haloterapija ir efektīva ārstēšanas metode, kas piemērota gan pieaugušajiem, gan bērniem. Sāls istabā it viss ir pārklāts ar Himalaju sāli (gan sienas, gan arī griesti un grīda), bet ar sāls aerosolu tiek uzturēta sāls migla. Īpašais mikroklimats iedarbojas uz cilvēka veselību, palīdzot ārstēt elpceļu, sirds asinsvadu un ādas slimības, kā arī mazinot spriedzi, depresiju un alerģiju. Pieteikties apmeklējumam var zvanot pa tālruni 67800750,67800751 vai 20011289.

Sāls istabas apmeklējums pieaugušajiem 4.00 EUR, pensionāriem un bērniem 2.00 EUR